tiistai 12. toukokuuta 2009

Kun yhtäkkiä oli aikaa istumiselle

Heräsin ensimmäistä kertaa 8.47 naputukseen. Mies vieressäni napsutteli tekstiviestiä ja minä raotin silmiäni niin vähän kuin silmiä ylipäätään on mahdollista raottaa kuitenkaan sulkematta niitä kokonaan. Olin kummallisen pirteä, vaikka vartalo huusi väsymyksestä hoosiannaa. Kiukuttelin miehelle hieman omaa unettomuusvirkeyttäni ja nukahdin heti uudelleen lapsen lailla. Ensimmäinen loma-aamu alkoi raukeana klo 10.24. Ehdin puoleksi tunniksi käpertyä miehen unesta lämpöisen kropan kainalokuoppiin, nuuhkutin huulilta rakkautta ja taisin olla niin yksinkertaisen onnellinen.

Nyt istun tässä tietokoneen äärellä vierelläni tyhjä indian chai -teemuki, Vitalinea-jogurttipurkki, luomumaito, juustonrippeet, Keiju ja nenääni asti punaista tuoksuaan säteilyttävä paprika. Mies lähti töihin ja minulla ei ole koko päivänä mitään tekemistä. Ei sitten niin mitään. Minun ei tarvitse tehdä itse asiassa pitkiin aikoihin yhtään mitään paria rutiinia terveydenhoitoon liittyvää käyntiä lukuunottamatta. Taidan olla ihan oikealla lomalla. Niskassa ei paina tekemättömät tehtävät. Tältäkö tuntuu, kun voi vaan levätä? Että istuu tietokoneen äärellä, miettii päänsä puhki, josko sittenkin pitäisi jotakin vain huomatakseen, että mitään ei pidä ja voi jatkaa sitten istumista tietokoneen äärellä. Tai missä vaan. Ei tämä lomailu maineelleen kalpene.

3 kommenttia:

Lumi kirjoitti...

Oi että on ihanaa luettavaa. Olen niiiiiin iloinen puolestasi. Ja onnea vielä kerran valmistumisen johdosta vielä nyt täälläkin. Hienoa, sä teit sen !!! On se vaan jännä kuinka se elo heittää ojasta allikoon ja useimmiten se päättyy aina kohdallamme onnelliseti kun sitä jaksaa tarpeeksi kauan vartoa sitä liikaa vatvomatta. Olen aidosti iloinen ja onnellinen puolestasi :)

Stansta kirjoitti...

Nyt sä tiedät mitä mun päivät ovat olleet pitkän aikaa -ilman sitä miestä ja niitä herkkuja tosin...Olet kaiken ansainnut ja jokaisen vapaan hetken arvoinen!!!
odottelenpas sitä meiliä.... :DD

Gata kirjoitti...

Lumi, kiva nähdä sinua täällä! :) Ihanaa, että iloitset kanssani! Se tuntuu hurjan hyvältä.

Stansta, kiitos kannustuksestasi! Se merkitsee paljon. Meiliä tulossa hätpikaa...